Korean National Ballet [SWAN LAKE]

2019.08.28(WED) ~ 2019.09.01(SUN) |Opera Theater

Korean National Ballet [SWAN LAKE]

Detailed Informance
Date 2019.08.28(WED) ~ 2019.09.01(SUN)
Time Wed-Fri 19:30 / Sat 14:00, 19:00 / Sun 14:00
VenueOpera Theater
Age restriction For ages 8 and above
Running Time 145 minutes
Genre Dance
Price R 80,000won / S 60,000won / A 30,000won / B 20,000won / C 5000won
Host (재)국립발레단
Management (재)국립발레단
Inquiry 02-587-6181
Supporter/Sponsor 삼성화재, 반클리프아펠, KB금융그룹

Discount information Discount information

30% discount for SAC Patrons and SAC Gold, 10% for SAC Blue and Green, 50% for SAC teens and Noble members

[In Korean]

※ 기타할인
* C석, 8.28(수) 19:30 `문화가 있는 날` 회차는 모든 할인 제외
- 실버할인 본인 50%
(만 65세 이상 / 생년월일 확인 가능한 증빙서류 현장 제시)
- 초등학생 본인 50% (생년월일 확인 가능한 증빙서류 현장 제시)
- 문화패스 청소년 본인 50% (14세 ~ 만24세이하 / 생년월일 확인 가능한 증빙서류 현장 제시)
- 문화패스 대학생 본인 50% (대학원생 제외 / 학생증 현장 제시)    
- 다둥이카드소지자 본인 30% (다둥이카드 현장 제시)    
- 문화릴레이 10% (1인 2매 / 2018년-2019년 공연 유료티켓 소지자)
 [참여단체 : 국립국악원, 국립극단, 국립극장, 국립발레단, 국립오페라단, 국립합창단, 국립현대무용단, 서울예술단, 세종문화회관, 예술의전당, 정동극장,
 한국문화예술위원회, 강남문화재단, 남산예술센터, 성남아트센터, 안산문화재단, 부천문화재단]
      
 * ‘문화가 있는 날’ 할인 8월 28일(수) 19:30    
- 할인가 : 1층석 5만원 / 1층BOX석 & 2층석 3만원 / 3층석 5천원
- 매달 마지막 수요일 ‘문화가 있는 날’에 해당하는 <백조의 호수> 첫 회 공연을 균일가 할인 판매합니다. ‘문화가 있는 날’ 할인은 모든 예매자가 이용할 수 있는 혜택으로, 해당 회차는 추가 할인이 적용되지 않습니다. 
  
 
[알립니다]
* 예매 티켓 관련 안내
- 예매 티켓 수령 및 현장 구매는 공연 시작 1시간 30분 전부터 가능합니다.
- 공연 당일 티켓 수령 시 예매번호 또는 신분증을 확인한 후 티켓 수령이 가능합니다. 할인받은 내용이 있을 경우 증빙서류를 꼭 지참해 주시기 바랍니다. 할인 증빙 서류 미지참 시 정가에 대한 차액을 내셔야 티켓 수령이 가능합니다.
- 우편 발송 건을 포함하여, 발권 완료된 티켓은 재발권이 불가합니다. 티켓이 분실 또는 훼손 되지 않도록 유의하시기 바랍니다.
- 각 예매처 취소 마감 시간 이후에는 취소, 환불, 변경이 불가합니다. 
      
* 공연 관람 관련 안내     
- 8세 이상 입장이 가능합니다.(2013.1이전 출생자 입장 가능) 8세 미만의 아동은 보호자 동반 여부 관계없이 객석 입장이 불가하며, 초등학교 저학년일 경우에는 원활한 입장을 위해 나이를 확인할 수 있는 증빙서류(건강보험증, 여권, 주민등록등본 등)를 반드시 지참하시기 바랍니다. 관람등급 제한으로 인해 공연 당일 관람이 불가하거나, 관람을 포기한 경우라도 예매 취소 및 변경이 불가하오니, 반드시 관람 등급 기준을 유의하여 예매하여 주시기 바랍니다.
- 공연이 시작된 이후에는 지정된 시간 이외에는 입장이 제한되며 본인 좌석이 아닌 좌석으로 안내받게 될 수 있습니다. 인터미션 시간에는 본인 좌석으로 입장 가능합니다.
- 본 공연은 커튼콜을 제외하고 사전에 협의되지 않는 사진 촬영, 영상, 녹화, 음원 녹음이 절대 불가합니다.
 
※ 티켓오픈
- 7월 19일 오후 2시 
  
웹전단
      
[프로그램]
<백조의 호수>는 전세계 발레 팬들로부터 끊임없는 사랑을 받고 있는 클래식 발레의 대명사로 마법에 걸려 낮에는 백조로 변하는 공주 오데트와 그녀를 마법에서 구하려는 왕자 지그프리트의 사랑이야기를 발레로 그린 작품이다. 가련한 백조 오데트와 욕망의 흑조 오딜을 연기하는 1인 2역의 프리마돈나, 궁중무도회 장면에서 화려한 기량을 뽐내는 무용수들, 지그프리트 왕자의 또 다른 내면을 연기하는 로트바르트 등 다양한 인물들이 볼거리를 제공한다. 특히 푸른 달빛 아래 신비로운 호숫가에서 추는 24마리 백조들의 군무는 발레블랑(백색발레)의 대표적인 장면으로 꼽히며 차이콥스키의 음악과 함께 진한 감동을 선사한다.
국립발레단의 <백조의 호수>는 러시아의 살아있는 전설 유리 그리고로비치 버전으로 전세계 수많은 버전 중, 가장 극적이며 행복한 엔딩을 관객들에게 선보인다.
 
             
<캐스팅>    
오데트&오딜  / 지그프리트 / 로트바르트
8.28(수) 19:30 박슬기 허서명 이재우
8.29(목) 19:30 김리회 박종석 변성완
8.30(금) 19:30 정은영 이재우 김기완
8.31(토) 14:00 박슬기 허서명 구현모
8.31(토) 19:00 김리회 박종석 변성완
9.01(일) 14:00 정은영 이재우 김기완

Note for Ticket Purchases, Refunds and Exchanges

All performances, except for children-specific ones, are suitable for elementary school students and older. Preschoolers are not permitted although being accompanied by a parent or guardian.

The maximum number of tickets allowed to be purchased per online order (e.g., web, mobile) is 10. If you would like to purchase more than 10 tickets for a group, please call the Service Plaza (02-580-1300)

Lost tickets are non-refundable or non-exchangeable as tickets are value instrument papers

We are not responsible for the tickets by individual transactions other than purchase through specified ticketing system or Service Plaza

Cancellation Fees

Refund information
Classification Cancellation fee Note
10 days before the event No charge
9 days to 1 day before the event 10% of paid amount In case of tickets purchased up to 3 days before the performance, there will be no cancellation fee if cancelled on the day of the purchase (call or visit Service Plaza: ~20:00 / homepage or mobile: ~23:59)
On the day of the event Seoul Arts Center’s planned event 90% of paid amount Before the event starts
Rental event Non refundable 1 day before the event
(include SAC co-presented event)

If there is any difference in refund policy depending on the performance or exhibition, it will be posted on the detail page separately. Since the rule specified on the page takes precedence over the general one above, please be sure to check detail pages.

Payment methods

※ SAC points cannot be earned from March 6, 2017.

Credit card (or check card)

Payable up to the event day

- Homepage (test.sac.or.kr)

- Mobile web (m.sac.or.kr)

- Box Office

- Service Plaza (Information & Tickets)

Virtual account

Payable up to 5 days before the event day

- Homepage (test.sac.or.kr)

- Mobile web (m.sac.or.kr)

SAC points

Payable up to the event day

- You can make full payment by using your points

- Homepage (test.sac.or.kr)

- Mobile web (m.sac.or.kr)

- Box Office

- Service Plaza (Information & Tickets)

- A customer can use points which were collected by March 5, 2017.

Refund by payment methods * A refund is only possible with the same payment method as used in booking

Credit card (or check card)

Approval cancellation by credit card company

- Within 4 to 5 days from the requested date

- Under the rules of refund by relevant credit card company

- Cancellation fee will be charged to customer’s credit card

Virtual account

Refund to the account in the name which the reservation is made in

- Within 2 working days from the requested date

- Refund after deducting cancellation fee

SAC point

Use of point approval cancellation

- Within 2 days from the requested date

How to receive a ticket

Box Office

- Ticket pickup at venue on the event day

- It operates one and a half hours prior to the start of a performance through its intermission

- Without a break, it operates until 40 minutes after the start of the performance

Service Plaza
INFORMATION & TICKETS)

- Located in the Vitamin Station

- Located in the Vitamin Station

- Inquiry: 02-580-1300 (all the year round)

- Not for tickets booked through other ticket agency’s sales channel

Ticket Delivery

- Mail delivery request: available only for a ticket booked no later than 2 weeks (14 days) before event day

- Delivery charge: prepayment KRW 2,500 per delivery

-Time it takes a ticket to arrive: within 4 to 5 working days from mail delivery request

Note for receiving a ticket

- Customers who have benefited from discounts (e.g. discount coupons and membership discounts, special discounts for the disabled, national merits, SAC Teens, noble members, students, seniors and last-minute tickets) must be able to present proof of eligibility when collecting discounted tickets. If a customer fails to present such certification, he or she must pay for the full ticket price to enter the venue.

- The Box Office is very crowded when an event is about to begin. We strongly recommend collecting your ticket at least 30 minutes before the performance starts.

Ticket Cancellation Information

Booking online (Homepage www.sac.or.kr)

To cancel a reservation, a customer can check the reservation details in My Page on the website or through Service Plaza (02-580-1300)

Phone booking

To cancel a reservation, a customer can check the reservation details in My Page on the website or through Service Plaza (02-580-1300). In the case of non-member booking made until March 5, 2017, please contact Service Plaza.

If a customer received booked tickets through visiting Service Plaza or mail delivery

A customer must return tickets to Service Plaza until 8:00pm one (1) day before event day to get a refund.

※ Partial Cancellation

- Partial Cancellation is allowed EXCEPT FOR the tickets paid by SAC point or gift card, and special offer like ‘buy one get one free’ ticket. For more information and inquiry, please call Service Plaza (02-580-1300)

show moreshow more